ФОРУМ БУШКРАФТА И ПРЕЖИВЉАВАЊА
Препоручујемо вам да се пријавите, или региструјете (уколико већ нисте).

KOVANJE

Go down

KOVANJE

Порука by Rene022 on Mon 19 Jul 2010 - 21:00

Zanima me jel neko ima iskustva u kovanju ,prvenstveno nozeva,posto sam pocetnik sto se toga tice ,a mnogo me interesuje kako, sta itd.Pa bi zamolio ako neko nesto zna od forumasa da mi pomogne kolko god je moguce?U naped zahvalan cheers
Rene022
Vojnik

Broj poruka : 2

Назад на врх Go down

Re: KOVANJE

Порука by Zo6 on Wed 11 Aug 2010 - 11:16

Imam nekog iskustva. Pre vise godina smo kolega i ja iskovali, svaki za sebe, po "vakizasi " i "tanto". To smo radili od gibnja zastave 750(fica), hladnim kovanjem. Imam parce sine sa zeleznice i nekoliko cekica sto je osnovno za kovanje. Naravno neophodna je i slajferica(avion) za secenje celika. Gibanj je molibdenski celik - za opuge. Gibanj od fice je bio malo vise zardjan i dok smo ga izbrusili do zdravog - ispao je jako tanak, ali ipak upotrebljiv. Preporucujem neki deblji. (Kad kazem gibanj mislim na samo jedan list iz celog gibnja!) Metal kovan hladnim kovanjem je mnogo skloniji rdjanju, ali mi nismo imali mogucnosti za kovacku vatru. Na hladno je i teze kovati ali ipak izvodivo. Blaga krivina se dobija tako sto se uz postepeno pomeranje udara samo sa jedne strane trake od koje se kuje secivo. Deo za drsku smo ostavili malo uzi tako da smo od nazad naglavili "tsubu" , pa iza drsku od bukovine koju smo zanitovali. Gibanj se relativno lako busi sa vidijumskim bugijama (ali ne onim za zid!). Nakon toga smo ih izbrusili i polirali, ali ih nismo okalili jer rekoh nemamo mogucnost za kovacku vatru. Takva seciva su ipak dosta dobro drzala ostricu.
Nego sve ovo sto sam napisao malo ce ti znaciti dok ne uzmes cekic i gvozdje i ne vezbas. Debljina flaha za vezbanje 3-5mm.
ps: